Eskiden tüketiciler sadece ihtiyaçları olduğu için satın alırlardı.
Şimdi işler değişti.. insanlar farklı sebepler ile satın alma eğilimi gösteriyorlar..
Moda olduğu için,
Ürünün veya hizmetin inovatif bir yanı olduğu için,
Fiyat performans dengesi optimal seviyede olduğu için,
Markası için,
Tasarımı için...
İki ünlü markanın en son çıkan iki telefonunu ele alalım. Bu iki telefon arasında Orta seviye bir kullanıcı 10 tane fark sayabilir mi ? Kesinlikle hayır.. Peki onu satın aldığı Bu telefona bağlayan nedir ?
Çoğu defa marka değeri veya tasarım gücü...
İnsanlar bir ürünü tasarımı sebebiyle gayet kolay bir şekilde alabiliyorlar artık. Tasarım ürünü kaliteli gösteriyor.
Tasarım ürünün marka değerini yüksek gösteriyor. Tasarım ürünün dayanıklı olduğu hissiyatını veriyor vs..
Kullandığımız aracın yeni modeli piyasaya çıktığında ilk etapta yadırgıyoruz, eskisi daha güzeldi diyoruz. Ama bir süre sonra yeni model o kadar fazla yaygınlaşıyor ki bizim kullandığımız model gözümüze eski görünmeye başlıyor. İşte bu, tasarımın gücü.
Dış güzellik de diyebileceğimiz tasarım, günümüz tüketim dünyasının başat faktörlerinden bir tanesidir. Tekstil ile başlayan Fast Fashion anlayışı Artık neredeyse tüm sektörlere yayılmış vaziyette. İnovasyonun değişim yönündeki tetikleyici etkisi bize kullandığımız ürünü yenilemek arzusunu sürekli aşılıyor.
Üreticilerin görmek zorunda olduğu şey bu, bize aşılanan ve artık kabullendiğimiz yeni ve değişik ürün kullanma arzusu..
Sürdürülebilir, trende uygun ve en önemlisi satılabilir görsel değişikliklere sahip ürünler üretmek biz tüketicilerin aslında satın alma listemizdeki ilk 3 sıradaki sebeplerden bir tanesi.
Son yıllarda yapılan araştırmalar gösteriyor ki artık insanların marka düşkünlüğü azaldı. Çünkü her sektörde markalaşmış çok fazla firma var ve insanlar bunlar arasında rahatlıkla geçiş yapabiliyorlar. Markalaşmış ürünlerin neredeyse tümü birbirleriyle aynı özelliklere sahip ve tüketiciye aynı konforu sunabiliyor. Bu durumda satın almak için geriye bir tek şey kalıyor o da tasarım..
Öyleyse üreticilerin artık müşteriyi elde etmekten ziyade onu sürekli elinde tutabilecek ve kendisine bağlayabilecek sürdürülebilir bir tasarım anlayışına sahip olmaları gerektiğini düşünüyorum.
Keyifli günler dilerim....
Ömer KOCAKUŞAK
Bilen Patent & Univation